Seriously? Hidup Lagi Ke?


what's up upper west and east sider, now, my blog will be out of story regarding my weekend vacation at my hometown... so blog aku nie maybe kurang2 ckit cite nak di post.. al-maklum la nak bercuti la katakan... hehehehe... now, speaking of idup lagi ke x? ade la jumpa satu entri nie at blog harianblogger.com.. dia cite ade 15 binatang yg semakin pupus... first2 tu aku tngk oh mungkin la kot.. tapi bile makin diterus an bace n tngk entri ye... cam tepikir plak.. ade ke? x penah dengar pon... hahahaha... maybe korng pon akan tepikir camtu ti... anyway, let me tell you what what kind of animal is that... winks2.. ~_~ ...


now, binatang nie dipanggil sebagai sand cats... herm, kalo tngk dari color dia.... ade la gak gaye2 firaun gitu... hahahaha.. lagi2 patung yg sebesar2 alam yg firaun tu wat... tapi an, kalo tngk tol2... kepala dia cam kecik je... n mate dia a little bit scary... huhuhuhuh... tapi still comel.. hehehe... =_~..


binatang nie plak dikenali dengan Egyptian tortoise.... kecik je.. comel... hahahaha... ketot je kaki dia... hahahaha... kalo bela binatang nie, kena letak air cetek je.. kalo x clap aku... herm, tapi pape pon... x de la laen sngt.. cam biasa2 je.. aku lagi suka yg cam bomba tu... ehehehe... LOL... stylo... hehehehe.. then yg laen2 nie yg aku ase biasa2 je kot.. yg aku penah dengar n penah bace... tapi yg paling pelik n aku x penah dengar ade at bawah entri nie.... let's read further k... 


Fennex Fox 


Pika (cam binatang yg dalam wonderpets tu doh)


Mandarin Duck (Jantan) rumit kot color ye... well, only Allah.... ^.^


Mandarin Duck (Betina) color yang sempoi n santai


Slow Loris (Bakpe la name ye slow... ke lembab binatang nie?)


Beluga Whale (herm, manja ye dia,


Black Footed Ferret


Hawaiian Monk Seal



Iberian Lynx


Panda

ok, skng nie aku nak tunjuk at korang gambar2 yg aku leh kate pelik n wujud ke? x penah nampak n dengar kan? hahahahha,,,, tapi seyes still comel... herm... let's check it out....


ha!, yg nie ha cam bunga matahari pon ade... hahahaha... binatang nie wujud at mexico.. name binatang nie adalah Mexican Axoloti... herm, tu yg pelik nie.. x tau plak ade binatang nie at dunia.. hahahaha....


now yg nie plak, dia cam singa laut.... yg slack ye dia bebulu... hahahahaha... cam manusia kalo bulu lebat2 gile kita panggil orng utan or x pon big foot... hehehhee... name binatang nie Sea Otter....


 ok, yg nie korng ase bintang ape? hahahaha... aku first2 pandang ingt kucing, sekali bace detail dia.. ala2 kangroo da... hahahaha... pelik deh... name binatang nie Matschie’s Tree Kangaroo... herm, tapi an yg aku tngk nie, bapak comel dari kangroo yg biasa2 tu... herm, kalo dpt satu nie.. aku peluk2 je time tido... hahahaha... XOXO... PON BOLE>... ~_~ ...
SHARE

Jiemy

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: